Jeugdfonds sport en cultuur

Is er thuis te weinig geld om je kind te laten sporten of iets aan kunst en cultuur te laten doen? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt! Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie / het lesgeld en eventueel de benodigde attributen. Zo kunnen ook kinderen uit gezinnen waar weinig geld is, lid worden van een sportclub of een dans, muziek, kunst – of theaterschool.

Hoe werkt het?

Je kunt als ouder / verzorger niet zelf een aanvraag indienen bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dat kan alleen gedaan worden door een intermediair. Hij of zij kent de spelregels en weet of je kind in aanmerking komt. Als de aanvraag goedgekeurd is, kan je kind vaak al binnen drie weken sporten of op les. Wil je een aanvraag indienen? Vul dan alvast deze ouderkaart in en neem die mee naar de afspraak met de intermediair.

Onze intermediair is: Thea de Wit 06-42094775

Wat is het bedrag?

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur bepaalt het bedrag op basis van de hoogte van de contributie / het lesgeld en eventueel de benodigdheden. Na goedkeuring van de aanvraag, wordt de bijdrage rechtstreeks aan de sportclub of vereniging betaald. Je ontvangt eventueel ook een waardebon voor sportattributen, die ingeleverd kan worden bij een winkel in de buurt. De intermediair kan daar meer over vertellen.

Meer weten over de werkwijze van het Jeugdfonds Sport & Cultuur? Lees hier verder.

Help nu samen met het Jeugdfonds gevluchte kinderen uit oorlogsgebieden.
Alle kinderen moeten kunnen meedoen aan sport en cultuur!
De stress waaraan kinderen uit oorlogsgebieden, zoals nu in de Oekraïne, bloot staan, kan op kortere en langere termijn een negatief effect hebben op hun hersenontwikkeling. Bij de opvang van deze kinderen is warmte, veiligheid, en het weer samen zijn met leeftijdsgenoten belangrijk.

Dat kan natuurlijk op allerlei manieren: in gastgezinnen, op school en in de buurt. Heel belangrijk is ook het samen sporten, dansen of muziek maken bij een sportvereniging of cultuuraanbieder in de buurt. Sport en cultuur verbindt en zorgt voor nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Dus: een warm welkom op de vereniging, opent voor kinderen die gevlucht zijn weer de deur naar die o zo belangrijke positieve emoties. Het Jeugdfonds Sport & Cultuur kan kinderen en vereniging helpen, mochten er financiële drempels zijn.

Jij als intermediair kan nu ook een aanvraag doen voor de contributie van een gevlucht kind. Wanneer het een vluchteling uit Oekraïne betreft willen wij je vragen dit te vermelden in de motivatie van de aanvraag. Zouden jullie daarnaast, voor zover dit mogelijk is, na kunnen vragen of het kind voor een langere tijd in de gemeente zal verblijven?

Samen maken wij voor deze kinderen het verschil!

thea@stichtingspeelkameraadjes.nl  of bel 06-42094775

Rating: 4 sterren